Friday, September 25, 2015

Veckans brev och vykort

Denna vecka blev det inte så många vykort.
Lite vykort från direkt swaps på Facebook, samt två vykort från Postcrossing. 
Det bästa med veckans Postcrossing vykort är att båda två har Disney som tema, det är så härligt när folk faktiskt läser din profil :)

Vykort från Carrick, Usa
US-3598630


Mitt första vykort från Turkiet kommer från Hasan.
TR-241055


Vykort från Sylwia i Polen som jag fick swappa med via FB. 
Jag älskar Terakoty från Postallove!
Disney och illustrerade katter samt andra tecknade karaktärer är mina favoriter :)
Det roliga med själva namnet Terakoty  är det att bokstavligen betyder de 'Katterna Nu'. Själva order 'tera' är en slarvig slangord för 'teraz' som betyder nu på polska, och 'koty' betyder katter. 
Åt andra sidan så vet vi ju vad terrakotta är och terakoty påminner ju om det ordet.
Jag tycker att skaparna var smarta med ordvalet  :)

Ett helt underbart vykort från Ryssland med Skönheten och Odjuret :)
Jag kommer dock inte ihåg tjejens namn, heh :P

Vykort från Sandy i Hong Kong.
FB Swap
Jag älskar Stitch och detta vykort är så häftig^^


Vykort från Olga i Ryssland.
RU-4009894

Jag fick också två vykort från Doreen i Taiwan här uppe kan ni se den första^

  ^Och så den andra.
Lägg märke till de jättefina frimärkerna med förälskade djur :)
Doreen är också duktig på att dekorera sina vykort ^3^
Jag har redan planerad en ny swap med henne faktiskt :)

Ett mystiskt vykort från någon här i Sverige, jag undrar vem som har skickad det?
Ingen tydlig namn står här, men jag är jätte tacksam flör en fin Muminvykort! :D


Det sista vykortet i veckan kom från min mormor i Polen :)
Så härligt att få vykort från familjen ibland ju också!



Sist men inte minst fick jag ett vykort med lite gott att dricka från Miia i Finland :)
Med Miia swappade jag redan tidigare, och hennes blogg på engelska hittar Ni här. :)
Hennes Mumin vykort är alltid så häftiga, och så båda gångerna fick jag lite dricka från henne :D
Dessutom så har de jätteroliga frimärken med Angry Birds på.
Varför har inte Sverige sådana roliga frimärken då och då?
Inte ens Pippi här inte...
I Polen hade de Frost, Finland Mumin och Angry Birds. 
Jag tycker att Sveriges frimärksdesigners får skärpa till sig och göra lite sådana märken här också ;)

Friday, September 18, 2015

Vykort från Europa samt Asien

Hej alla brevvänner!
Det var länge sen jag skrev ett inlägg här, jag tog en liten rast från bloggen men inte från postcrossing :)
Jag fick ganska många nya vykort, så jag tar upp bara dem som jag gillade mest dem senaste veckorna:

Vykort från Nora i Hong Kong :)

PL-1115920 
Gabriela från Polen


Vykort från Edyta i Polen

Från Seo i Korea :)

En jättesöt kattflicka från Gosia i Polen :D


Tyskland DE-4504221
En väldigt gullig Mumin från Nina i Finland

Belle vykort från Tanja i Finland

Och sist vykort från Suchen i Kina :)
Nästa gång blir det uppdatering som vanligt.

Ha en skön helg :)