Tuesday, February 28, 2017

Pokemonvykort från Japan

Hej allihopa!

Igår var det Pokemondagen (den 28:nde Februari släpptes de första Pokemonspelen i Japan för 21 år sedan) och jag fick också väldigt lämpliga kort^^

Här nedan kan ni se mina nyaste vykort som sälja enbart via den japanska online butiken Pokemon Center.

Fick båda två av Michelle som bor i Japan tillsammans med sin kille :)





Förresten som ni kanske har märkt har bloggen bytt namn.
MailFromSweden.blogspot.se blev AniasVykort.blogspot.se

Lite kortare och mer personligt tycker jag^^

Saturday, February 25, 2017

Ett vykort från Hangzhou

Hej på er! :)

Det har varit lite segt med uppdatering de senaste dagarna, men alla de nya korten tar sin tid att nå mig.

Jag fick ett nytt vykort igår som föreställer Hangzhou i Kina.
Hangzhou ligger i Zheijang provinsen och är också dess huvudort.

Kortet skickades av Jingya :)
Själva Jingya bor i Peking och jag hoppas att få ett kort i samma stil därifrån någon gång i framtiden^^

Ses nästa gång!

Saturday, February 18, 2017

Postcrossing kort 2016

Det är väldigt sällan som jag är aktiv som en typisk postcrossare, det vill säga att jag använder postcrossing.com eller postcardunited.com.
Jag skickade ett par vykort via postcrossing sidan,men fick ingenting därifrån, samt så har jag skickad några via Postcard United och nu tänkte jag visa de som jag har fått under hösten därifrån.
Tur hade jag att det blev kattkort som kom, kanske inte illustrerade men lika fina^^


Ett gullig kattunge från Hong Kong :) Har svårt att se vad det står men jag antar att det är HKG-5037


Mitt första kort från Filippinerna- PHL-1542


Skulle aldrig tro att jag ska få ett kort från Japan via PU men här är den, JPN-1399 :)

Jag föredrar swaps i alla fall. Jag tycker om att ha kontroll över det som kommer i brevlådan och som pryder mina pärmar.
Det att Postnords höjde priser på utrikes porto gör inte saker bättre och jag slutar nog helt med att postcrossa och blir bara en vykort swappare bara. :/

Hur gör ni nu när portopriser har blivit dyrare?

Friday, February 17, 2017

Disney Frost kort från Taiwan

Hej på er!

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta några som har fina och licenserade Disney vykort att swappa med.

De finaste finns nog i Asien, särskilt i Taiwan,Singapore och Japan.
Jag lyckades byta kort med en tjej från den förstnämnda landet,Taiwan :)

Jag fick skicka ett Bamse kort och i retur fick jag denna fina Anna och Elsa kort av en tjej vid namn Wun Lin^^


Övriga vykortswaps hösten 2016

Här kommer de övriga swaps som jag har fått delta i under hösten 2016 :)

 Gulliga kaninvykort från Hannah i Hong Kong :)




Under hösten fick jag också dessa Andrew Trusov kort.
Jag samlar på dessa och det är ganska svårt att hitta swappers från Ryssland som har dessa om jag ska vara ärlig.
Älskar bara pin up stilen och ännu bättre att vykorten producerades i samband med en välgörenghetsorganisation :)

Tuesday, February 14, 2017

Övriga kattvykort

Här kommer de övriga kattkorten som jag har fått under hösten :)


 Ett Hello Kitty kort från Honey Cho från Malaysia :)
En väldigt fin handstil har hon måste jag säga

 Kort från Andy från Tjekien, väldigt gullig dekorering, precis som jag vill ha det,haha!

 Kort från Sarah Lim i Korea.
Sällan som jag hittar någon att swappa med i Korea faktiskt :)

Slutligen ett kort från Gia i Kina. 
Det första frimärket er ganska intressant och gullig på samma gång :)

Sunday, February 12, 2017

Shape kattvykort

Halloj!

Idag blir det shape kattvykot :)
Det är ett serie med små kattkort i olika former.
De är verkligen små, och det blev roligt att se hur avsändarna fick kämpa sig fram med att klistra på frimärken^^

 Det första kortet kommer från Emilia i Finland.
Fick det fina finländska märket som kom ut under höstas där^^
Det andra kortet på bilden kommer från Si Ting i Singapore :)
Lika fina frimärken kom därifrån^^

 Det första kortet är från Time i Taiwan och den andra från Heidi som är också bosatt i Taiwan.


Båda korten fick jag av Nythia i Indonesien.