Wednesday, January 20, 2016

Japanska vykort med Star Wars motiv

Hej på er!
Igår fick jag ett nytt gäng med vykort.
Den här kommer de från en och samma person, Miyuki från Japan, och det är inte det enda som är så spännande utan också faktum att dessa är är med Star Wars motiv :)









Jag bara älskar allla de små teckningar Miyuki ritade, och hon skrev lite roligt också som till exempel att hennes farfar ser ut som Yoda,haha :D
Lägg också märke till hur många frimärke hon använde. 
Det är nog första gången jag har fått vykort med så många märken på.

Monday, January 18, 2016

Disney vykort från Hong Kong

Hej på er!
Här kommer dagens vykort (alla tre från Hong Kong faktiskt):

 Vykort från Kathy i Hong Kong.
Jag älskar Ariel. <3
Jag vet att det finns Rapunzel i samma serie som jag tänker få tag på någon gång i framtiden :D



 Två vykort från Nora som kommer också från Hong Kong.
Det är nu ganska ofta som jag swappar med Nora, men ja, jag älskar hennes HK Disneyland kort^^'

Här nedan kan ni se korten jag skickade i fredags
 Samt hur det såg ut på baksidan :)

Wednesday, January 13, 2016

Nya Disney och Terakoty

Igår kom det några nya vykort som jag väntade på.


Jag fick entligen min första vykort med Lejonkungen och min första vykort från Tjeckien :)

Detta vykort kommer från Kathy i Hong Kong.
Jag bara älskar hur glittrig är Maries rosett.
Detta vykort kunde vara skickad från Frankrike med tanken på Paris känslan som kortet har :)

Ett nytt Terakot från Paulina i Polen.
Eller, kanske inte exakt nytt, men med tanken på att min dotter lyckades få tag i samma vykort jag hade innan och rev det, var det lika bra att bara leta upp någon med samma vykort och bara swappa,haha! 
Lika bra det då det är sällan jag får vykort med teckningar på som i det fallet :)

Monday, January 11, 2016

Morgondagens utgående + nya skrivpennor

Så här ser morgondagens utgående vykort.
Bara ett tyvärr då jag har brist på pengar nu för att skicka fler kort, men lika bra att skicka ett per vecka eller max två då jag skrev så många kort förra veckan^^

Så här ser dekoreringen ut.
 Jag kör fortfarande på den eleganta disney prinsess stilen så länge jag har disney kort att skicka (två till har jag men först måste jag hitta villiga att swappa)

och här är en annan nyhet som kom idag med posten:
+
Min tidigare penna började att ta slut så jag köpte nya pennor som egentligen är för att teckna manga, men funkar utmärkt som svarta pennor för att skriva kort.
Jag föredrar att använda svart bläck istället för blå eller något annat.
Svart passar ju med allt och är mer stillig och klassisk än det blåa bläcket.

En födelsedagskisse från Polen

Idag har kommit ett vykort bara från Polen.
Det blev lite lustigt med det idag, eftersom först när brevbäraren kom med posten fanns det inga vykort till mig.
Det förvånade mig lite eftersom jag väntar ju massa vykort och det skulle vara konstigt om jag fick inte en enda idag.
Men några minuter senare kommer grannen med ett Terakoty vykort till mig.

Så här ser min födelsedags pojke som gick lite vilse idag^^



Vykorter kom från Edyta i Polen.
Jag älskar bara hur smutsigt katten är rund munnen efter att han ha ätit en bit muffinsen :)
Det är därför jag älskar Terakoty så mycket, dem ser realistiskt ut, men ändå så är dem roliga, och kan man läsa och förstå polska så är titlarna på alla vykort jätteroliga :)


Sunday, January 10, 2016

Vykortdekorering

Brukar ni dekorera era vykort på något sätt?
Det gör jag, och det är det som jag gillar mest inom postcrossing.
Att kunna dekorera korten på sitt eget sätt och med washi tapes och stickers man gillar bäst.
Denna vecka har jag kommit fram med en ny vykortdekorering som jag tänker hålla mig till i några kommande swaps, då jag bara älskar det xD
En av mina vykort som gick till HK.

Som ni ser använde jag tvp washi tapes för att göra en hörna.
I hörnan klistrade jag en klistermärke med prinsessan Belle.
Det blev mycket washi tape som användes plus två klistermärken (jag använde en till när jag skrev klart meddelandet, men jag glömde att fotografera kortet igen), och vykortet ser inte alls ut som om jag använde för mycket av utsmyckningen.
Det ser rätt sterilt och elegant ut, och det tycker jag om.

Jag tycker om att komma på nya sätt att dekorera mina vykort och jag har bestämmd mig för att dela med er om mina nya ideer, samt layout jag redan använde. :)
Jag tycker att det blir en bra omväxling från alla dem inkommande korten jag visar upp.


Ha en bra söndagskväll!

Saturday, January 9, 2016

Vykort från Kina- Tang dynasti katter

Hej allihop!
Förlåt att jag ej bloggade igår men jag hann inte göra det helt enkelt.
Nu får ni se min nya fina kattvykort från Kina :)
 Fina kattflickan.
Först tyckte jag att hon ser mer arabisk ut, kanske på grund av hennes kläder som liknar lite prinsessan Jasmines från Disneys Aladdin :)
Entligen fick jag veta att dessa gulliga katter föreställer Tangdynasti händelser och klädsel.
Jag har alltid gillad dessa kissar, men det är ganska svårt att få tag på vykort med dem.
Nu fick jag ett till vykort till min samling :)
Muliang dekorerade kortet med fin och passande washi tape och frimärke.
Det blev tyvärr bara ett vykort igår, men jag känner på mig att den nya veckor blir mycket vykortig xD

Ha en bra helg!

Friday, January 8, 2016

Dagens utgående

Idag ska jag skicka iväg lite Disneyvykort.
Så ser de ut:
 Alla är på väg till Hong Kong :)
Kl.23 på natten skrev jag också detta kort som ska till Taiwan :)

Jag har sammanlagt skickat 20 vykort under perioden 1-8 januari, inte illa om ni frågar mig, men det får bli stopp nu, och nu ska jag bara vänta på inkommande vykort till mig^^

Thursday, January 7, 2016

Dagens vykort från Polen och Tyskland

Här kommer dagens vykort från Polen och Tyskland :)


 En Jetoyprinsessa från Rebekka i Tyskland :)
Inte varje dag man får ett koreansk vykort från någon i Europa,haha.

Här fick jag en till kattsjöman den här gången från Genowefa i Polen :3

Det är faktiskt en liten rolig historia som finns bakom kortet.
Nämligen så glömde jag att jag har redan precis swappat med en annan tjej från Polen för precis samma motiv.
Nu har jag två sjämän kissar men jag behåller dem båda då två oika personen skickade dem till mig :)


Här fick jag katttvillingar kortet från Weronika i Polen :)
Älskar deras rosa kinder!

Tuesday, January 5, 2016

Kattvykort från Polen och Malaysia

Jag har för er gårdagens vykort:

 ^Vykort från Tan Boon i Malaysia
En fin liten ragdoll flicka :)

^En sjökisse från Agnieszka i Polen
Jag älskar hennes frimärken :)

Monday, January 4, 2016

Vykort från Oktober,November och December del.2

Nu fortsätter vi med höstens vykort :)

 ^Vykort från Stefen i Tyskland
Jag gillar hur glittrig detta vykort är samt så älskar jag de viktorianska teckningen

 ^Ett vykort från Magdalena i Nederländerna som jag glömde att visa i förra inlägg
Det var ett stort swap som jag genomförde med henne.

 ^Vykort från Dominika i Polen.
Stilliga katter är alltid härliga att se på <3

 ^Ett vykort från Shannon i USA 
Jag var ganska förvånad att se Star Wars i anime version, vill fortfarande leta lite mer fakta om en sådan manga men jag är för lat för det xD
Älskar hennes stämpel, nu vill jag också ha en personiferad stämpel med mitt namn på xD
Charlie Brown frimärket är också jättegullig, önskar att vi i Sverige hade oftare märken medtecknade figurer så som Pippi osv :(

^Söta Jetoys från tan Boon i Malaysia 


^Samt sist men inte minst (detta vykort är faktiskt störst av de alla jag visade) ett vykort från Doreen i Taiwan.
Jag älskar kort med antika kissar ocg den här gången fick jag två söta frimärke med Disney pixar karaktärer som gjorde mig extra glad :)
Och så är dekoreringen på högt nivå som vanligt med Doreen :)