Thursday, August 27, 2015

Brev från Sverige och Japan

Hejsan!

I veckan fick jag två brev till: 
 Det ena är ett vykort från Sverige (helt oväntat. jag fick faktiskt tidigare ett vykort från henne också och så  vill  inte avsändaren  ge mig hennes adress, jag vill ju skicka någonting till henne också,haha! :))
 Älskar Petson och Findus och julteman på denna bild är så härlig.
Jag kan allvarligt inte vänta till december nu när man ska skicka till varandra julkort,haha!
 Det är faktiskt mitt andra Findus vykort nu, det första kommer också från Laila :)
 Detta brev är till min dotter faktiskt och det är ett sent födelsedagskort från Japan :)


Kortet spelar faktiskt Happy Birthday To You låten när man trycker på det, gulligt :)
Och så skönt med en svensk text på ett kort från Asien,hehe!


Tuesday, August 25, 2015

Vykort från Belarus och USA

Idag fick jag lite brev.
Det som jag tycker är mest spännande är mitt första vykort som jag fick genom postcrossing.com!
Här kan ni se vykortet jag fick:
BY-1697257

Det som gör mig bara lite besviken är faktum att kortet är polsk och inte köpt i själva Belarus :(
Härligt i alla fall att få mitt första vykort från postcrossing.com :) 


Denna glada sjöjungfrun fick jag från Marsha i USA.
Hon kommer från den första Pixar shorten någonsin :)

Och sist fick jag en väldigt rolig brev från min vän Ansley. 
Den här gången fick jag ett kort med 'älvstoft' i :) 
Så klart älvstoften är bara vanligt grön glitter men jag och min lilla tjej hade lite roligt med den :D




Monday, August 24, 2015

Förra veckans kort: USA, Vietnam

Förra veckan fick jag 4 vykort.
2 av dem kom från Ansley i USA och ett från Delena i samma land och ett från Trung från Vietnam.

Samt kort från Ansley i USA:

Här kommer bilder på vykort från Vietnam:


 Jag är riktigt nöjd med det här vykortet, Vietnam ser ut att vara verkligen vacker, och där skulle jag vilja resa :)

Vykort från  Delena i USA:

Så roligt att läsa om folk som har familjemedlemar från Sverige, det är faktiskt ju en held del som flyttade till USA under 1900-taletså det är ingenting konstigt :)

Nu går vi över till Pixarkorten från Ansley :) 
Tjejen berättade lite grejer om sig själv.




Synd bara att kortet blev rivet, jag tycker att denna familjebild på superhjältarna är väldigt gullig :)
Kan inte vänta på Ansleys bilder som hon berättar om på kortet <3

Denna vecka fick jag skicka 20 vykort, det är en rekord för mig <3
Skulle vilja skicka fler men tyvärr plånboken säger stopp för postcrossing nu...
Själv ska jag skicka nya kort i slutet av september då det är smidigare :)

Tuesday, August 18, 2015

Nya brev från Skottland och USA

Idag fick jag två nya vykort från Skottland och Maine,USA.

Vykortet från Skottland kom från Laura, som min dotter fick även ett födelsedagskort för några veckor sen.

 Och vykortet från Jennifer från USA,Maine


Tuesday, August 11, 2015

Brev från Polen, Finland och Österrike

I fredags fick jag lite post men tyvärr hade inte tid att skriva ett inlägg tidigare.
Jag fick ett födelsedagskort till Nina från Polen och ett vykort från Finland.

Jag börjar med ett kort från Finland:
 Detta fina vykort samt lite någonting att dricka  fick jag av Miia :)
Miia har faktiskt också en postcrossing blogg, och Ni kan besöka henne här:
Tack Miia för ett litet present! Det var jättegott =^o^= 
 ^ Ett födelsedagskort till min dotter

Och så fick jag ett vykort från Österrike från en penpal :) Detta var en liten överraskning :)




Tuesday, August 4, 2015

Utgående brev samt ny mapp

Hejsan!
Igår skickade jag 11 st. brev (10 st. som postcrossing brev och ett till familjen)
 Ni som väntar på post från mig håll utkik nu på era brevlådor ;)

 Igår kom det också en japansk mapp som ska bli hem till mina vykort.
 Skönheten och Odjuret är en av mina favorita Disney filmer :)
 Fint lackerad effekt :)
Den är jätte fin, men inte precis som jag hade hoppats. 
Sidoena sticker ut när dem är fyllda med alla mina vykort (även om jag har inte för många av de än)
Men så klart kommer den att användas :)