Wednesday, July 29, 2015

Disneys Den Lilla Sjöjungfrun- Polen

Idag blev det en verkligen härlig Ninapost :)
Lilltjejen fick yterligare ett födelsedagskort, den här gången från min kära vän, Salomea. 
Hon skickade till oss ett födelsedagskort med  sjöjungfrun Ariel :)
 Kuvertet ser kanske inte så spännande ut men...
 ...för en Disneyäslkare som jag blev det en riktig skatt när jag öppnade det <3
Nina fick sina Frostkort och jag tog hand om det vackra födelsedagskortet :)

 Några födelsedagshälskningar till min dotter...
Samt baksidan på kortet. :)
Ni kanske håller inte med mig, men när det gäller Disney födesledagskort så är Polen bättrepå dem än Sverige.
Har tittat på många Disneykort på leksaksaffärer förra helgen och inga var lika fina som detta :P

Förresten, det blev mycket Disneybrev på sistone, jag hoppas på att jag får brev med nytt tema snart xD 

Tuesday, July 28, 2015

USA Disneyland

Usch, vädret är inget vidare idag. Det regnar hundar och katter ute.
Mysigt dock att få ett brev på en sån dag,och bara sätta sig och gå genom det <3

Här kan ni se dagens brev:
 Både vykortet och brevet kom från MaryLee i USA. Hon var också den första  att skicka post till mig (Ninas födelsedags kort,vykort samt två dollars).

 Marylee berättade för mig om att hon såg AntMan med sin man och han hon tyckte om den filmen (synd att superhjältarna är inte min grej,hehe).
Hon berättar  också om vädred i Florida, om deras årsdag samt om deras resa till Downtown  Disney.
Jag som är en extrem Disneyfanatiker skulle vilja besöka de berömda Disneyparkerna!
Nå ja, skönt att få vykort därifrån i alla fall ;D
 MaryLee berättar också om hennes knäoperation (stackaren) och jag och Nina fick till och med två gåvor i form av Disney dollars! :) Så snällt av henne!
Disney dollars är en valuta som används i Disneyparker. Det hade jag faktiskt inget kunskap om!
Man får lära sig mycket genom postcrossing :)

Jag förväntade mig inte att få höra från henne igen, men där ser man, här har jag ett till brev från henne. :)
Det är det som är så fatastikst med postcrossing, man kan få ett fint brev på en dålig dag.
Jag är så arg på mig att jag inte provade det tidigare <3

Sunday, July 26, 2015

Nya tapes + utgående brev

Hej på Er!
I fredags gick jag och min man på en vykortjakt.
Det regnade hundar och katter och vi blev helt genomblötta under shoppingturen, men till slut lyckades jag inhandla lite fina vykort till mina penpals:

(Några blev redan användna med bland annat Mamma Mu, ett annat variant på Pippi, Elsa från Frost.
I brevlådan fick jag också två nya washi Disney tapes från Japan, bara älskar de och jag kan inte tills jag får dekorera brev med dem <3
Så ser tejpen ut, eller i alla fall en del av motiven :)
Och så har jag massa utgående brev att skicka imorgon :)
På bilden syns 11 brev men i verkligheten finns det 13 då jag bestämmde mig att skriva två till efter att jag tog denna bild.
Breven går bland annat till Södkorea,Tysklank,USA,UK,Ryssland samt Polen.

Friday, July 24, 2015

Brev från Polen,UK,Skottland och USA

Idag blev det både mail till mig och Nina :)
 Jag fick ett vackert namnsdag kort från min mormor <3

 Jag måste komma ihåg att skicka ett namnsdagkort till min mormor också då jag har precis kollat när Marior har sitt dag i Polen och det är den 29:nde Juli. Hon får den säkert efter den dagen men det är tanken som räknas ju,haha!

 Nina däremot fick ett härligt födelsedags brev med lite Disneyböcker samt en Mimmiflagga
Böckerna handlar om Aristocats och Lady och Lufsen. Dessa blev min dotter väldigt nöjd med :)

Jag har varit för upptaget att skriva ett inlägg igår, men det blev ett litet mailday igår med.
 Brev från UK,USA och Skottland
 Nina fick detta kort från samma person som honn fick böckerna från :)
 Kortet fick vi av Donna och Abbigail i UK
 Deras fina önskningar <3
 Detta kort fick vi av Andy och hans fru från Skottland
 Älskar dimmensionen och glittrighten på detta kort <3
Önskningar från paret :)

Det var det för denna vecka, jag hoppas att jag har något att visa er på måndag nästa vecka :)

Monday, July 20, 2015

Brev från USA och Tyskland

Lite mer födelsedagspost blev det idag :)
Den här gången fick vi vårt första kort från Tyskland samt en ny från USA
 Det rosa brevet kom från Britta i Tyskland och det vita från Eleine i USA :)
 Britta dekorerade sitt rosa kuvert med gulliga klistermärken både fram och bak :D

 Och kortet som Nina fick är ännu gulligare! En mus som sitter in en låda som håller en present i sina tassar. 
Glitter på tvåan,presenten och musens öga är jättesöta ju :)
 Britta gav oss också lite godis och skrev fina önskningar :) Vi tackar så mycket <3
 Eleine från andra sidan valde att göra ett eget kort. Kul med lite scrapbooking tycker jag ;D
Synd bara att hon skrev inga önskningar. Jag ser alltid fram emot att se vad folk har att berätta ich vilken handstil dem har.
 Dey blev inga önskningar men däremot fick vi ett underbart 3D Musse vykort från Disneyland  i USA :)
En Musse som vinkar och tar en selfie framför slottet....
....och Musse som tar en selfie med Mimmi. Den där kyssen,hur gullig är inte den liksom? <3
 Igen, synd att det blev inget skrivet xD
Eleine gav oss också ett färglad vykort som uppskattas så klart :)

Thursday, July 16, 2015

Nya födelsedagskort för Nina- Polen och Österrike

Idag fick vi nya kort! :D
Det gula är från Polen och vita från Österrike.


Jag är verkligen chockat  att de har så gulliga Disney födelsedagskort i Polen :)
De vi har här har framför allt siffror på framsidan som är inte så neutrallt.
Detta är också jätte glittrig <3

 Personen som skrev önskningarna har en så fin handskrift ^3^
Nina fick även en liten gåva :D

 En lapp men önskningar igen och..
 ....gåvan var de här söta Frost kort <3
Kortet från Österrike var lite enklare men också jättefin :)

Personen dekorerade insidan med Mimmi stickers och med gulliga rosa klisterbokstäver,love it :)

Då var det allt från dagens post :)  Ubernöjd är jag då båda korten är jätte fina <3
Nu återstår det att skicka mina kort till båda personerna, och det får jag göra nästa vecka :D
Jag kanske ska göra ett inlägg om hur ser mina brev som jag skickar ut till folk? 
Det får jag nog göra :)

Wednesday, July 15, 2015

Min samling av kort samt dekorationstejp

Hejsan:)

Idag vill jag visa er mitt kort/tejpsamling.
Låt mig börja med att visa mina dekorationstejp:
Jag beställer mina tejp framför allt från Asien.
Den bredda fågeltejpen som syns först samt Frost tejp kommer från Japan och de använder jag  mest :)
Mina tejp har sitt tejp i en Lejonkungen burk :)

Och här kan ni se mina kuvert/kort som jag har samlat in så länge. De två blåaktiga kuvert med katter,nalle och Kovu på kommer från Polen och de fick jag av min dåvarande bästis år 2005/2006 . Jag hade inga planer att samla på brev, men med tanken på att de kom från min bästa vän från Polen bestämde jag mig för att spara de, och det var som tur^^

Nu kan ni se själva korten.

 ^Ett födelsedagskort som jag fick av min bästis i 2005/2006.. :)

 Ett födelsedags kort från min mormor till min dotter på hennes ett år firandet.

Ett kort som jag fick av min svärmor i samband med min och makens bröllopsdag. Hon gjorde dock fel då hon skrev 1 år istället för 2 år som vi är ihop, men det gör inget, själva kortet är jätte gullig tycker jag :)
Min favorit kortsort, ett julkort.
Detta fick vi av min mormor under juletiden 2014.
Sist men inte minst ett påskkort 2015 från min mormor^^