Tuesday, February 28, 2017

Pokemonvykort från Japan

Hej allihopa!

Igår var det Pokemondagen (den 28:nde Februari släpptes de första Pokemonspelen i Japan för 21 år sedan) och jag fick också väldigt lämpliga kort^^

Här nedan kan ni se mina nyaste vykort som sälja enbart via den japanska online butiken Pokemon Center.

Fick båda två av Michelle som bor i Japan tillsammans med sin kille :)





Förresten som ni kanske har märkt har bloggen bytt namn.
MailFromSweden.blogspot.se blev AniasVykort.blogspot.se

Lite kortare och mer personligt tycker jag^^

Saturday, February 25, 2017

Ett vykort från Hangzhou

Hej på er! :)

Det har varit lite segt med uppdatering de senaste dagarna, men alla de nya korten tar sin tid att nå mig.

Jag fick ett nytt vykort igår som föreställer Hangzhou i Kina.
Hangzhou ligger i Zheijang provinsen och är också dess huvudort.

Kortet skickades av Jingya :)
Själva Jingya bor i Peking och jag hoppas att få ett kort i samma stil därifrån någon gång i framtiden^^

Ses nästa gång!

Saturday, February 18, 2017

Postcrossing kort 2016

Det är väldigt sällan som jag är aktiv som en typisk postcrossare, det vill säga att jag använder postcrossing.com eller postcardunited.com.
Jag skickade ett par vykort via postcrossing sidan,men fick ingenting därifrån, samt så har jag skickad några via Postcard United och nu tänkte jag visa de som jag har fått under hösten därifrån.
Tur hade jag att det blev kattkort som kom, kanske inte illustrerade men lika fina^^


Ett gullig kattunge från Hong Kong :) Har svårt att se vad det står men jag antar att det är HKG-5037


Mitt första kort från Filippinerna- PHL-1542


Skulle aldrig tro att jag ska få ett kort från Japan via PU men här är den, JPN-1399 :)

Jag föredrar swaps i alla fall. Jag tycker om att ha kontroll över det som kommer i brevlådan och som pryder mina pärmar.
Det att Postnords höjde priser på utrikes porto gör inte saker bättre och jag slutar nog helt med att postcrossa och blir bara en vykort swappare bara. :/

Hur gör ni nu när portopriser har blivit dyrare?

Friday, February 17, 2017

Disney Frost kort från Taiwan

Hej på er!

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta några som har fina och licenserade Disney vykort att swappa med.

De finaste finns nog i Asien, särskilt i Taiwan,Singapore och Japan.
Jag lyckades byta kort med en tjej från den förstnämnda landet,Taiwan :)

Jag fick skicka ett Bamse kort och i retur fick jag denna fina Anna och Elsa kort av en tjej vid namn Wun Lin^^


Övriga vykortswaps hösten 2016

Här kommer de övriga swaps som jag har fått delta i under hösten 2016 :)

 Gulliga kaninvykort från Hannah i Hong Kong :)




Under hösten fick jag också dessa Andrew Trusov kort.
Jag samlar på dessa och det är ganska svårt att hitta swappers från Ryssland som har dessa om jag ska vara ärlig.
Älskar bara pin up stilen och ännu bättre att vykorten producerades i samband med en välgörenghetsorganisation :)

Tuesday, February 14, 2017

Övriga kattvykort

Här kommer de övriga kattkorten som jag har fått under hösten :)


 Ett Hello Kitty kort från Honey Cho från Malaysia :)
En väldigt fin handstil har hon måste jag säga

 Kort från Andy från Tjekien, väldigt gullig dekorering, precis som jag vill ha det,haha!

 Kort från Sarah Lim i Korea.
Sällan som jag hittar någon att swappa med i Korea faktiskt :)

Slutligen ett kort från Gia i Kina. 
Det första frimärket er ganska intressant och gullig på samma gång :)

Sunday, February 12, 2017

Shape kattvykort

Halloj!

Idag blir det shape kattvykot :)
Det är ett serie med små kattkort i olika former.
De är verkligen små, och det blev roligt att se hur avsändarna fick kämpa sig fram med att klistra på frimärken^^

 Det första kortet kommer från Emilia i Finland.
Fick det fina finländska märket som kom ut under höstas där^^
Det andra kortet på bilden kommer från Si Ting i Singapore :)
Lika fina frimärken kom därifrån^^

 Det första kortet är från Time i Taiwan och den andra från Heidi som är också bosatt i Taiwan.


Båda korten fick jag av Nythia i Indonesien.

Friday, February 10, 2017

Vykort med Nala the cat

Hej på er!

Idag tänkte jag visa upp min samling med Nala the Cat vykort.
Dessa måste vara en av de sötaste kattkort på marknaden och ärligt talat är de jättesvåra att få tag på :/
Jag fick swappa med en tjej flera gånger, synd bara att jag swappade likadana kort med henne flera gånger, men jag sparade de då dekorering och meddelande som är skrivna varierar från kort till kort :)





 Tjejen som jag har fått alla korten ifrån heter Annie och hon bor i Hong Kong.
Jag fick byta en hel del svenska Disneykort med henne för att få dessa sötnosar ;)

Det första kortet ovan fick jag från den fina Tan Boon Sze från Malaysia och den andra från
Dong Xiaole i Kina :) 
Kortet från Dong är lite mindre och annorlunda, jag antar att det blev ett annat företag som gav ut de?
Söta är alla Nala korten i alla fall och de uppskattas ^^

Wednesday, February 8, 2017

Julkort swaps 2016

Hej på er :)
Jag har tagit en lång rast från bloggandet, men jag var aktiv inom vykort swappandet :)
Jag tänker visa er i några inlägg vilka kort har kommit fram till mig under perioden höst-vinter 2016.

I detta inlägg blir det julvykort som jag fick via FB swaps:

 Vykort från Boon Sze från Malaysia
Med Boon har jag swappat flera gånger det senaste året. Hon brukar ha massor med fina asiatiska kattvykort, det som jag är ute efter med andra ord^^

 Ett shape vykort från Emma Wang från Kina :)
Vykortet är väldigt litet. Ganska lustigt att hon använde stora frimärken på den :D Själv hade jag ett shape julvykort att skicka iår och hade ett jätteproblem att få plats för våra inrikes frimärke på kortet, så jag kan tänka mig att det var problematiskt för henne också :D

 Kort från Kathy i Kina
Tyckte att illustrationen på kortet såg rätt europeiskt ut faktiskt :)

 Kort från Monika i Bulgarien
Detta blev mitt första kort från Bulgarien faktiskt :)


 Patricia från Saudiarabien skickade mig detta fina pusselkort med Snurre Sprätt :)
Hon dekorerade det fint också^^
Hon använde väldigt vackra gyllene frimärken och det var ännu ett land som jag har fått ett vykort från för första gång.

 Ett vackert illustrerad kort från Yi Yang i Kina :)
Jag älskar den juliga manga bilden!

 En väldig kawaii tomte på ett kort från Andrea Helianthus i Hong Kong :)

 Mitt andra julkort från denna serie som jag fick från Tyskland :)
Synd att avsändaren skrev inte under då jag kommer tyvärr inte ihåg vad hon hette :(
Har inte heller kvar henne i mina facebook meddelande så det blev ett rätt anonymt vykort den här gången...

 Ett Disneyvykort är ett måste för mig som älskar Disney ;)
Fick bara två iår dock :( Skulle ha fått tre men det tredje kortet kom aldrig fram...
Kortet ovan kommer från Chung Yu Wu från Taiwan.

Det blev också ett vykort med Nalle Puh från Ola i Polen :)
Älskar Reksiomärken som användes.
Jag kollade på Reksio under min uppväxt i Polen.
Det var ingen favorit serie i Disneys och andra amerikanska seriernas tider, men han uppskattas nu i efterhand,haha :)
Jag önskar att vi i Sverige fick oftare frimärken med våra serie och barnbokskaraktärer...


Ses nästa gång! :)