Hej på er :)
Jag har tagit en lång rast från bloggandet, men jag var aktiv inom vykort swappandet :)
Jag tänker visa er i några inlägg vilka kort har kommit fram till mig under perioden höst-vinter 2016.
I detta inlägg blir det julvykort som jag fick via FB swaps:
Vykort från Boon Sze från Malaysia
Med Boon har jag swappat flera gånger det senaste året. Hon brukar ha massor med fina asiatiska kattvykort, det som jag är ute efter med andra ord^^
Ett shape vykort från Emma Wang från Kina :)
Vykortet är väldigt litet. Ganska lustigt att hon använde stora frimärken på den :D Själv hade jag ett shape julvykort att skicka iår och hade ett jätteproblem att få plats för våra inrikes frimärke på kortet, så jag kan tänka mig att det var problematiskt för henne också :D
Kort från Kathy i Kina
Tyckte att illustrationen på kortet såg rätt europeiskt ut faktiskt :)
Kort från Monika i Bulgarien
Detta blev mitt första kort från Bulgarien faktiskt :)
Patricia från Saudiarabien skickade mig detta fina pusselkort med Snurre Sprätt :)
Hon dekorerade det fint också^^
Hon använde väldigt vackra gyllene frimärken och det var ännu ett land som jag har fått ett vykort från för första gång.
Ett vackert illustrerad kort från Yi Yang i Kina :)
Jag älskar den juliga manga bilden!
En väldig kawaii tomte på ett kort från Andrea Helianthus i Hong Kong :)
Mitt andra julkort från denna serie som jag fick från Tyskland :)
Synd att avsändaren skrev inte under då jag kommer tyvärr inte ihåg vad hon hette :(
Har inte heller kvar henne i mina facebook meddelande så det blev ett rätt anonymt vykort den här gången...
Ett Disneyvykort är ett måste för mig som älskar Disney ;)
Fick bara två iår dock :( Skulle ha fått tre men det tredje kortet kom aldrig fram...
Kortet ovan kommer från Chung Yu Wu från Taiwan.
Det blev också ett vykort med Nalle Puh från Ola i Polen :)
Älskar Reksiomärken som användes.
Jag kollade på Reksio under min uppväxt i Polen.
Det var ingen favorit serie i Disneys och andra amerikanska seriernas tider, men han uppskattas nu i efterhand,haha :)
Jag önskar att vi i Sverige fick oftare frimärken med våra serie och barnbokskaraktärer...
Ses nästa gång! :)