Friday, September 25, 2015

Veckans brev och vykort

Denna vecka blev det inte så många vykort.
Lite vykort från direkt swaps på Facebook, samt två vykort från Postcrossing. 
Det bästa med veckans Postcrossing vykort är att båda två har Disney som tema, det är så härligt när folk faktiskt läser din profil :)

Vykort från Carrick, Usa
US-3598630


Mitt första vykort från Turkiet kommer från Hasan.
TR-241055


Vykort från Sylwia i Polen som jag fick swappa med via FB. 
Jag älskar Terakoty från Postallove!
Disney och illustrerade katter samt andra tecknade karaktärer är mina favoriter :)
Det roliga med själva namnet Terakoty  är det att bokstavligen betyder de 'Katterna Nu'. Själva order 'tera' är en slarvig slangord för 'teraz' som betyder nu på polska, och 'koty' betyder katter. 
Åt andra sidan så vet vi ju vad terrakotta är och terakoty påminner ju om det ordet.
Jag tycker att skaparna var smarta med ordvalet  :)

Ett helt underbart vykort från Ryssland med Skönheten och Odjuret :)
Jag kommer dock inte ihåg tjejens namn, heh :P

Vykort från Sandy i Hong Kong.
FB Swap
Jag älskar Stitch och detta vykort är så häftig^^


Vykort från Olga i Ryssland.
RU-4009894

Jag fick också två vykort från Doreen i Taiwan här uppe kan ni se den första^

  ^Och så den andra.
Lägg märke till de jättefina frimärkerna med förälskade djur :)
Doreen är också duktig på att dekorera sina vykort ^3^
Jag har redan planerad en ny swap med henne faktiskt :)

Ett mystiskt vykort från någon här i Sverige, jag undrar vem som har skickad det?
Ingen tydlig namn står här, men jag är jätte tacksam flör en fin Muminvykort! :D


Det sista vykortet i veckan kom från min mormor i Polen :)
Så härligt att få vykort från familjen ibland ju också!



Sist men inte minst fick jag ett vykort med lite gott att dricka från Miia i Finland :)
Med Miia swappade jag redan tidigare, och hennes blogg på engelska hittar Ni här. :)
Hennes Mumin vykort är alltid så häftiga, och så båda gångerna fick jag lite dricka från henne :D
Dessutom så har de jätteroliga frimärken med Angry Birds på.
Varför har inte Sverige sådana roliga frimärken då och då?
Inte ens Pippi här inte...
I Polen hade de Frost, Finland Mumin och Angry Birds. 
Jag tycker att Sveriges frimärksdesigners får skärpa till sig och göra lite sådana märken här också ;)

Friday, September 18, 2015

Vykort från Europa samt Asien

Hej alla brevvänner!
Det var länge sen jag skrev ett inlägg här, jag tog en liten rast från bloggen men inte från postcrossing :)
Jag fick ganska många nya vykort, så jag tar upp bara dem som jag gillade mest dem senaste veckorna:

Vykort från Nora i Hong Kong :)

PL-1115920 
Gabriela från Polen


Vykort från Edyta i Polen

Från Seo i Korea :)

En jättesöt kattflicka från Gosia i Polen :D


Tyskland DE-4504221
En väldigt gullig Mumin från Nina i Finland

Belle vykort från Tanja i Finland

Och sist vykort från Suchen i Kina :)
Nästa gång blir det uppdatering som vanligt.

Ha en skön helg :)

Thursday, August 27, 2015

Brev från Sverige och Japan

Hejsan!

I veckan fick jag två brev till: 
 Det ena är ett vykort från Sverige (helt oväntat. jag fick faktiskt tidigare ett vykort från henne också och så  vill  inte avsändaren  ge mig hennes adress, jag vill ju skicka någonting till henne också,haha! :))
 Älskar Petson och Findus och julteman på denna bild är så härlig.
Jag kan allvarligt inte vänta till december nu när man ska skicka till varandra julkort,haha!
 Det är faktiskt mitt andra Findus vykort nu, det första kommer också från Laila :)
 Detta brev är till min dotter faktiskt och det är ett sent födelsedagskort från Japan :)


Kortet spelar faktiskt Happy Birthday To You låten när man trycker på det, gulligt :)
Och så skönt med en svensk text på ett kort från Asien,hehe!


Tuesday, August 25, 2015

Vykort från Belarus och USA

Idag fick jag lite brev.
Det som jag tycker är mest spännande är mitt första vykort som jag fick genom postcrossing.com!
Här kan ni se vykortet jag fick:
BY-1697257

Det som gör mig bara lite besviken är faktum att kortet är polsk och inte köpt i själva Belarus :(
Härligt i alla fall att få mitt första vykort från postcrossing.com :) 


Denna glada sjöjungfrun fick jag från Marsha i USA.
Hon kommer från den första Pixar shorten någonsin :)

Och sist fick jag en väldigt rolig brev från min vän Ansley. 
Den här gången fick jag ett kort med 'älvstoft' i :) 
Så klart älvstoften är bara vanligt grön glitter men jag och min lilla tjej hade lite roligt med den :D